Το ηλεκτρικό μοτέρ δίνει την παλινδρομική κίνηση στη σπαθόλαμα. Φυσικά εδώ όλα κινούνται περιστροφικά, γύρω από τον κεντρικό άξονα. Εύκολα διακρίνεται η βάση για τα καρβουνάκια -αυτά είναι που φθείρονται με την πάροδο του χρόνου.
Εκεί που συνήθως γίνεται η σύνδεση του καλωδίου τροφοδοσίας, βλέπουμε τοποθετημένη μια μπαταρία ιόντων λιθίου 18 Volt. Συγκρατείται από ένα ελατηριωτό πλαστικό άγκιστρο, ώστε κατά τη διάρκεια της εργασίας να μη χάνεται σε καμία περίπτωση η επαφή.
Για την αντικατάσταση, απλώς ελευθερώνετε το άγκιστρο από την εγκοπή στον κορμό της μπαταρίας.
Για να αποκλείεται κάποιο κατά λάθος ξεκίνημα του εργαλείου, έχει προβλεφθεί να πρέπει πάντα να πατηθούν όχι ένα, αλλά δύο κουμπιά προκειμένου να μπει σε λειτουργία. Το κόκκινο πλήκτρο στην ουσία τον πραγματικό διακόπτη ενεργοποίησης, αυτόν που επιτρέπει τη ροή του ρεύματος από την μπαταρία προς το μοτέρ.
Για να μετατραπεί η περιστροφική κίνηση του μοτέρ σε παλινδρομική, μεσολαβεί ένας τροχός με πείρο εμπλοκής, που -με την έκκεντρη περιστροφή του- κινεί μπροστά και πίσω τη λάμα με τη βοήθεια ενός είδους μπιέλας.
Πολλές φορές, όπως π.χ. όταν κόβονται τοίχοι από στοιχεία ελαφράς δόμησης, έχει σημασία το πόσο βαθιά θα μπει η λάμα. Ένα σύστημα περιορισμού του βάθους επιτρέπει την εισχώρηση της λάμας μόνο μέχρι ένα προκαθορισμένο επίπεδο.
Με λίγη πίεση, ένας μοχλός ανασηκώνεται επιτρέποντας την απομάκρυνση της λάμας και την τοποθέτηση μιας άλλης. Αφήνοντας τον μοχλό να «κουμπώσει» ξανά στην αρχική του θέση, ασφαλίζετε τη νέα λάμα με το ένα χέρι και χωρίς κανένα εργαλείο.